Mamma jätti meidät päivällä aitaukseen ja lähti kuulema postiin ja kauppaan. Minä otin aurinkoa kopin katolla ja Friidu nukkui kopissa. Ensin se kyllä oli yrittänyt kiusata minua ja saada juoksemaan, mutta en minä vitsinyt. Riittää, kun naapurin Viltsun kanssa Friidu juoksee aivan hulluna, kuten tänä aamuna, kun Viltsu ilman lupaa oli meille tullut. Onneksi olin juuri silloin aamupissillä ja ilmoitin mammalle haukkumalla, että Viltsu on meillä!  Veke kävi sitten Vilsun pois ja taisi olla vähän vihainen sille. Mamma kehui minua, että hyvä poika, kun ilmoitit, että Viltsu on meillä.

Mamma tuli postista ja toi jonkun ison laatikon. Sitten se rupesi sitä avamaan ja Friidu tietysti työnti kuononsa koko ajan eteen. Minä tarkailin tilannetta sivusta. Laatikossa oli sellainen häkki, johon mamma minuakin houkutteli. En suostunut menemään sen sisälle, makkarankin nappasin siitä luukulta. Mikä lie koko kapistus. Friidu se on sitten utelias. Heti meni sinne sisälle ja vielä vei sinne lelunsa ja nukkui siellä. Ja mamma oli hyvillään, kun Friidu oli siellä häkissä nukkumassa.Vähästä sai Friidu kehut tänään! Pitäköön omanaan koko häkin.

Meille tulee ehkä uusi pentu kesällä. Mamma kertoi. Kyllä tuosta Friidusta on ollut mulle riesaa aivan tarpeeksi ja että vielä toinen Hulinahulda tähän perheeseen. Toivottavasti se olisi vähän rauhallisempi kuin tuo Friidu! Antas ainaskin minun olla rauhassa. Friidu nyt tietysti haluaa sen kanssa juosta ja riehua, mutta minä en.

514997.jpg
Piti sitten vähän leikkiä Friidun mieliksi