Aamulla mamma herätti minut ja sanoi, että nyt Friidu  lähdetään etsimään pupuja, sillä nyt on vähän viileämpi aamu! Tuli vähän ylltyksenä  tuo lähtö.
Mamma ajoi autolla sellaiselle metsätielle. Kun pysähdyimme sain tutkapannan kaulaani. Autolta me käveltiin vähän matkaa ja mitä teki mamma? Istui reppujakkaralle ja sanoi minulle, että etsi Friidu pupu! Mutta kun siellä ei sitten yhtään haissut pupulle, vaikka minä kuinka niitä tien varsia ja puski haistelin. Mamma vaan istui sinnä repun päällä ja sillä oli makkara eväät repussa. Sen minä kyllä haistoin ja kävin vähän väliä katsomassa, että ei kai se vaan syö niitä eväitä yksinään!

845949.jpg

Lopulta mamma älysi, että vois vähän siirtyä eteenpäin. Ehdimme mennä vain parisataa metriä, kun minä haistoin pupun yöjäljen!!! Pakko oli vähän haukahdella, sillä niin hyvälle ne haisi. Juoksin ristiin rastiin metsässä ja yritin löytää, minne päin se pupu olisi mennyt.
Taisinpa yllättää sen pupun nukkumasta! Kovalla vauhdilla ja mahdottomasti haukkuen lähdin sen perään. Se teki pienen lenkin metsässä ja sitten se meni teille. Siinnä metsätiellä haistoin vielä hyvin sen jäljet, mutta kun se meni vähän isommalle soratielle, niin jäljet hävisi. Ehdin ajaa sitä vain 13 minuuttia. Sitten kyllä etsin sitä vielä jonkun aikaa ennen kuin läksin katsomaan, istuuko se mamma vielä siellä repun päällä. Siellähän se mamma oli kahvilla. Kehui minua ja sanoi, että riittää tältäpäivältä. Kello on kuulema jo lähes kymmenen ja lämmintä 20 astetta. En kyllä tiedä mitä se tarkoittaa, mutta kotiin lähdimme kumminkin. 
Matkalla autolle mamma löysi tieltä silmalasiensa linssin, mikä siltä oli pudonnut viimme talvena. Linssi oli vähän raamuinen, mutta käyttökelpoinen "metsästyslaseihin". Lisäksi mamma keräsi vielä haaparouskuja ja kanttarellejä. Joten ei ollut  mikään hukkareissu!
terv.Friidu
PS. Mulla on kaulassa Trackerin GPS-panta, jos se nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan.