Lähdimme mamman kanssa vähän kuntoa hoitamaan ja aamulla metsään. Mamma otti mukaan sienipussit ja marjan keruukoneen ja tietenkin minut, Ritke-pojan!

Minä pääsin etsimään pupuja ja hetipä minä selaisen löysinkin. Hakuun meni 18min ja ajaa ehdin sitä 2h 10min. Välillä kyllä hävisi jäljet, mutta aikapian minä ne taas löysin. Sitten mamma tuli ja otti minut kiinni. Nyt kun sillä on se gpsi, niin se löytää minut tosi hyvin sieltä metsästä. Kyllä harmitti, kun kesken piti homma jättää.

Mamma kehui minua ja sanoi, että monet kupit on vielä meidän tyttöjen, siis Friidun ja Marikon, raksuja syötävä, ennen kuin minun saapaisiin astuvat. En kyllä ymmärtänyt mitä lie tarkoittanut, mutt sen ymmärsin, että minä olen hyvä pupukoira!

Mamma oli kerännyt puolukoita, kanttarellejä ja haaparouskuja. Esitteli niitä mulle autolla, mutta ei vois vähempää kiinostaa. Huomenna aikoo lähteä Marikon kanssa puolukkaan. Minä pääsen sitten lauantaina seuraavan kerran pupun etsintään.