Eilen läksimme mamman ja Mikan kanssa pitkästä aikaa metsälle! Myös HummiPummi läksi meidän mukaan ja sen "toinen perhe" Soili ja Jouni olivat liittyneet seuraan aamupäivän aikana.

Me pääsimme irti 8.20 ja mulla oli jänis ylhällä 8.44 tai siis silloin oli jo 2 jänistä ylhällä, mutta sen toisen Herrasmiehenä jätin HummiPummille ja itse ajoin toista! Ajo kulki hyvin, mutta tiheässä kuusikossa, joten passimiehet ei sitten nähneetkään jänistä koko päivänä, eivätkä minua!

Hurmuri oli seuraillut Mikan kanssa sitä toista pupua ja ylöskin olivat sen uudelleen saaneet, mutta sinne se oli metsään hävinnyt.

Mamma ja Mika tulivat metsään lähinnä sotkemaan minun hommia ja minä en tullut mamman luokse vaikka se kurkkusuorana huusi minua. Vauhti vaan lisääntyi kun pinkaisin 100m päästä ohi jäniksen perästä. Sitten minun gepsiliiviin ja mahan alle rupesi kertymään lumipalloja ja jäätä ja pimeäkin tuli, joten palasin autolle 17.45. Puoli tuntia me mamman kanssa irroteltiin ja sulateltiin niitä jäitä ja lumipalloja, ennen kuin saimme liivin riisuttua. Kotona olimme 18.30, joten aika pitkä päivä tuli!

Tänään on ollut jalat kipeänä, enkä ole lenkillekään viitsinyt lähteä vaikka mamma on monesti houkutellut ja en ole suinkaan ainoa tässä huushollissa jolla on jalat kipeät Silmänisku

Tänään sitten keli pilaantui täydellisesti ja ei ole asiaa metsään. Iltapäivällä alkoi sataa alijäätynyttä vettä sekä aivan vettä, joten hangen pinta muuttui hetkessä leikaavaksi!

Ukko käväisi Marikon kanssa metsässä päivällä, mutta aika nopeesti tulivat takaisin, kun oli hangen pinta ruvennut jäätymään.

Nyt sitten taas odotellaan parempia ajokelejä; terveisin Ritke