Pari viikoa sitten meillä oli jännä päivä, tai siis mammalla ja ukolla oli! Minulle se oli aivan normaali metsäpäivä, paitsi että siellä metsässä oli mukana kaksi miestä. Ne olivat tuomareita ja ottivat aikaa ja antoivat mulle pisteitä! Minä en kyllä niistä paljoa välittänyt, mutta mukana ne kumminkin siellä pyörivät.

Kun pääsin irti, läksin heti etsimään jänistä ja nopeasti minä sen löysinkin. Vain 15 min meni hakuun. Se pupu juoksi lenkin ja palasi makuupaikkansa lähelle ja PIILOUTUI  rakennusjäte kasan alle. Onneksi mamma oli lähellä ja se juoksi paikalle, kun minä sitä kasaa kiersin, kun yritin päästä sen pupun lähelle, Uikutin ja koivoin. Mamma huusi ne miehet paikalle ja sitten ne puhui, että kellot pysähtyy jne. En minä niitä ymmärtänyt, enkä varsinkaan mammaa joka laittoi minut hihnaa. Mulle se kertoi, että mennää hakemaan uusi pupu. Ehdin ajaa sitä pupua 26min.

Sitten menimme meidän tosi tuttuun maastoo, sinne soramontulle. Mamma sanoi, että hän vie minut hihnassa johonkin. Taas meni vähän yli multa, sillä olisin minä itsekin voinut lähteä. Vähän matkaa ehdimme kävellä polkua, kun mulle alkoi haisemaan pupu, mutta olin hihnassa. Vähän piti rimpuilla ja mammalle sanoa, että pääsisin hakemaan.  Mamma kysyi tuomarilta luvan ja se lupasi laskea minut irti. 3 min ja pupu oli ylhäällä. Sitä ajoin 77min ja taas se mamma otti minut kiinni ja piti vaihtaa paikkaa.

Uudesssa paikassa haku kesti 13 min ja ajoa tuli 55 min. Se pupu oli  vähän hankala ajettava. Monta kertaa  se hävisi ja minä sen löysin ja se juoksi vähän isolle tielle ja sinne se sitten jäi.  Tapasin metsässä sitten sen toisen tuomarin ja sen kanssa tulin autolle.  Mamma halaili ja kehui minua kovasti. Sitten ne tuomarit taas täytti papereita ja mamma hihkui tuloksen kuultuaa. HK-sinistä sain pitkän pätkä ja rapsutuksia.

Tänään illalla sitten oli joku kumman ylituomarinpuhuttelu. Sieltä mamma ja ukko tulivat punaisen paperin kanssa ja pokaali niillä myös on. On kuulema minun palkinto BEAJ-1 yhteispistein 72,33.  Hyvä tulos! No jaa, kai se niin on ,kun mamma ja ukko ovat niin onnessaan.

Minulle mamma lupasi aamulla lähteä metsään ja se on minusta mukava juttu. Terv.Mariko