Kyllä se uuninkylki on mukavasti lämmittänyt pakkastalvena pikkukoiria ja emäntääkin! Metsäpäivät ovat jääneet vähiin, eikä niitä loppu kauteenkaan enää montaa tule, sillä Marikolla ja Ellyllä on juoksut ja kohtahan ne tietenkin alkaa myös Unelmalla!

Viimme lauantaina olin Unelman kanssa metsässä ja olen todella tyytyväinen pikkuneitin toimintaan. Klo 7.50 koira irti ja gepsistä näin 8.07, että ajo on varmaankin lähtenyt n.250-300m autolta. Pitkän puhelun puhui ja sitten seuraamaan ajoa joka kulki 300-900m autolta. Kerran ajo kävi n.150m mutta takaisin tiheälle kuusikolle ja vaaramaisemiin meni! Lunta meillä on n 60-75 cm joten raskasta on liikkuminen metsässä.

Ajattelin itsekseni, että jos 3h on Unelma pupun perässä, niin voimme hyvillä mielin lähteä kotiin .  Klo 11.10 aloin "pillittää" Unelmaa ja tässä vaiheessa olin "päässyt" ajouraa pitkin n.180 paikasta missä Unelma oli selvittelemässä hukkaa. Gepsistä seurasin, kun Unelma alkoi tulla lähemmäski minua! Jippii, kyllä emäntä oli iloinen ja kehui koiraansa, kun se tuli autolle mahtava jäämöykky pannassa! Matkaa gepsiin oli kertynyt  7,86km ja aikaa meni 3tuntia 35min.

Tosiaankin, niin on ollut kylmää, että TIKKA jäätyi tolppaan vaaliyönä! Enhän minä tietenkään pysty tarkkaa kuolinsyytä määrittelemään, mutta siellä se tolpassa oli kuoleena vuorokauden ja sitten tuulisena yönö putosi alas.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin voi tehdä tarkemman lajianalyysin, minulle tämä on vain TIKKA!

Näyttelyharjoitukset on myös aloitettu kotioloissa ja eiköhän sitä myös metsästysseuran nimissä ensi kuussa aloitetaan. Torstai-iltana ja kello 18.00 olisi tarkoitus kokoontua. Paikka on vielä avoinna ja eka kokoontuminen ehkä 7.3 (säävaraus).