Eilen ukko oli "pekkasella" ja me pääsimme kaikki pupujahtiin. Mamma oli kyllä sitä mieltä, että vain yksi koira lähtee, mutta UKKO sanoi, että kaikki! Meillä ei teitenkään ollut mitään sitä vastaan. Minä sain päälleni sen liivigepsin, Mariko pannan, ja Friidu "vanhan" tutkapannan. Sää oli vähän räntäsateinen ja mittari nollassa.

Kun pääsimme autosta, meni varttitunti, kun minä löysin pupun. Sitä me sitten kaikki kolme yhdessä ajoimme. Pupu juoksi hyvin ja me seurasimme lähes kannassa. Välillä kyllä tytöt sotki hommaa, mutta minä sitten selvitin ja taas mentiin. Sitten se pupun rontti oli juossut metsäteitä pitkin edestakaisin. Minä etsin ojan penkalla ja HUPS. Jäin kiinni liivistä koivunkantoon. Viime syksynä oli siitä raivaussahalla raivattu ja oli jäänyt korkea kanto, vain pari senttiä halkaisialtaan. Sinnä sitä sitten rimpuilin, kun en meinannut päästä irti! MUTTA pääsin ja homma jatkui!

Mamma oli ihmetellyt, että mitä se gepsi höpisee, kun näyttää että Ritken vauhti on 0 ja aivan väärään suuntaan paikannus. Olipa sinnä ehditty jo gepsin valmistajaa taas "lämmöllä ajatella". Sitten ajo oli mennyt kuulumattomiin ja mamma oli soittanut mulle: hiiren hiljaista. Silloin oli naisen pienet harmaat aivosolut lähteneet liikkeelle ja mamma oli älynnyt mennä katsomaan sitä paikaa jonka gepsi antoi. Mainittakoon vielä, että se oli valmiiksi vain 165m päässä siitä paikannuspaikasta. Ja mikä YLLÄTYS siellä odotti....

1216495.jpg

...vartalonympäryshihnasta roikkui gepsiliivi ojanpenkalla kannontolpassa. Lisäksi se teki havainnon, että mulla on auennut tassut ja verta oli kaikkialla. Mutta ajo jatkui ja hyvin jatkuikin. Sitten se pupu jäi pyörimään vähän kauemmaksi löhtöpaikalta, vai liekkö peräti vaihtunut, mutta ajo jatkui!

Yli neljä tuntia ehdimme olla työntouhussa, kun ukko sitten tuli keskelle ajoa ja otti meidät kiinni. Sanomattakin lienee selvää, että HARMITTI. Tassut on auki ja pupu jäi metsään, sellaista se elämä on!!!

Kotona sitten päiviteltiin, kuinka minä olin itseni siitä liivistä pois saanut. Mamman mielestä olen kyllä "oikea kahlekuningas". Sillä liivi on tosi käypänen ja se istuu hyvin minun päälle. Miten se on mahdollista, että pääsin siitä pois? Siinnäpä kysymystä Teille mietittäväksi! Terveisin Ritke

1216574.jpg
Tässä olen gpsiliivi päällä loppiaisena kaadolla. Näkee, että liivi on napakasti päällä.