Olimme mamman kanssa koirahieronta kurssilla lauantaina. Parasta oli, että pääsin hoitoon aamupäiväksi Minnan, Veskun ja Rinan luokse. Kävimme lenkillä ja näin vaikka mitä sellaista mitä maalla ei näe. Sitten siellä oli gerbiilejä häkissä ja niitä piti vähän seurata. Rinan kanssa oli myös kiva leikkiä ja järsiä luita. Kotona Friidu aina yrittää omistella kaikki luut, mutta Rina antoi minun järsiä rauhassa omaa luutani!

Mamma kävi minut iltapäivällä ja sitten me menimme sinne maneesille. Hajuista jo arvasin ,että tämä on se paikka missä Friidu ja mamma on käyneet, kun ovat koirakoulussa olleet. Mamma kyllä kertoi asian mulle. Aivan kuin en sitä itse olisi tajunnut.

Siellä oli paljon erikokoisia ja näköisi lajitovereita. En viitsinyt niitä haukkua, kun mammalla oli hyvää taskussa ja se lupasi mulle, että jos olen kiltisti saan makkaraa! Minä yritin olla kiltisti ja aika hyvin onnistuinkin. Annoin mamma hieroa itseäni, mutta se ohjaaja sai vaan vähän minua rapsuttaa.

Ohjaaja sanoi, että mulla on jalat mahan alla. Hei haloo... tietääkö kukaan, missä ne jalat pitäisi olla jos ei mahan alla???? Kyllä niillä kaikkilla muillakin oli jalat mahan alla, mutta vain minua ja paria muuta siitä moitittiin. Ihmettä minusta: mammakin oli samaa mieltä sen ohjaajan kanssa. Kerrankin yhtämieltä ja oikeassa!!

570040.jpg

Hieronta osuuuden jälkeen oli sitten venyttelyt. Kaikkihan tietää, että TOSI mies ei venyttele ja en minäkää.  Makkaraa olisi voinut ottaa, kuten kuvan kengännauhat kertoo.
Toivottavasti mamma on jotain oppinut tästä päivästä ja vielä muistaa ja jaksaa toimia metsästyskaudella  oppien mukaa.
 Terv. Ritke, reipaspoika