Eilen aamulla olisi ollut minun vuoro lähteä metsään, mutta vettä satoi kaatamalla ja mamma sanoi, että teemme kotitöitä! Mamma neuloi ja minä nukuin.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Kun ukko tuli töistä päivällä, niin mamma alkoi kantaa autoon pyssyjä ja muita metsästysvarusteita. Vesisade oli loppunut ja AURINKO pilkisteli pilvien raosta. Minä ja Ritke pääsimme mukaan ja Hutikka jäi huutamaan häkkiin.

 

Etsimme tosi kauan ennen kuin pupu löytyi.

 

Nuotiopaikalla mamma oli nähnyt Gepsistä, että me olemme Tervasuontien takana, eli siis asvalttitien takana. Se oli hypännyt autoon ja päättänyt hakea meidät pois! Me vaan olimme juuri löytäneet sen pupun, eikä kuunneltu mamman kutsua.

 

Sitten se pupu oli juossut n.50 metriä autosta metsässä ja mamma tuli siihen odottamaan meitä. Ritken se nappasi syliin ja kantoi autoon, mutta minua se ei ehtinyt saamaan kiinni. Vähän kyllä sotkeutui hyvä ajo, mutta pian löysin jäljet ja ajo jatkui suoran asvalttitielle. Mamma oli jo sinne ehtinyt minua vastaan, vaan minä juoksin sen ohi ja jatkoin etsimistä. Aivan keskellä tietä oli se pupu juossut ja sitten tuli auto! Mamma huitoi tien laidassa ja minä juoksin autoa kohti ja aivan viime tipassa se auto jarrutti ja väisti minut. Mamma oli jo käsillä peittänyt silmänsä ja huutanut……!

 

Mutta ajo jatkuin tien toiselle puolen. Mamma oli juossut sellaiselle liittymälle ja kuinka ollakaan, se pupu oli tullut polkua pitkin mamman eteen! Pam-pam ja metsään meni pupu ja tietenkin sen asvalttitien yli. Tielle oli jäänyt veripisaroita. Yhteistuumin me sitten mamman kanssa menimme tien yli pupun perään. Sieltä se sitten metsästä löytyikin ja minä otin sen kiinni, kun se vielä karkuun yritti! Mamma sitten lopetti sen. Sitten läksin vielä tutkimaan sen jälkiä tielle, vaikka mamma kielsi menemästä ja kutsui luokseen.

 

Sitten ukko, sekä Liisa ja Jukka, tulivat toisella autolla ja ottivat minut kyytiin ja menimme nuotiopaikalle. Mamma, Ritke ja pupu tulivat perästä. Siellä mamma suolisti pupun ja minä sain kaikki herkut.

 

Hyvin olin kuulema ajanut jopa siinnä asvalttitiellä :)

 

Loppu hyvin, kaikki hyvin! Mariko