Tänä aamuna pääsin ukon kanssa metsään. Mamma jäi meidän missien Marikon ja Friidun kanssa kotiin. Niillä kun on huomenna ne missikisat, niin jäivät kauneusunille ja keräämään voimia huomiseen! Mamma kyllä lupasi tulla passiin jos saan jäniksen ylös. Yöllä oli satanut 10cm lunta ja koko ajan satoi lisää ja tuuli tuiversi. Mutta eipä se juurikaan minua haitannut, sillä 15 min ja pupu oli ylhäällä.

 

Ukko oli soittanut mammalle ja se oli tullut sitten passiin. Pupu juoksi hyvin ja minä olin aivan kannassa, kun tunnin ja vartin päästä ukko sen ampui!

Minä läksin heti hakemaan toista pupua ja löytyihän se. Se pupu jäi pyörimään vaaraan tiheään kuusikkoon. Jonkun ajan kuluttua mamma ryntäsi minun kimppuun ja otti minut kiinni. Tassu taas auki ja silloin mamma näkee punaista ja ottaa minut kiinni!!! Harmittaa sillä niin hyvin se ajo kulki! Kyllä mamma kehui minua, mutta ei se kyllä paljon lohduttanut. Kerkisin kuitenkin 3,5tuntia touhuta metsässä.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

1260443.jpg

Missikokelaat kauneusunilla.

 

 1260449.jpg

Marikoa ei jännitä, sillä niin rennosti se ottaa huomisen ekan näyttelyn.

 

 1260908.jpg

Friidua taitaa vähän jänskättää, mutta Marikoa ei vieläkään.

 

Minä sitten jään huomenna kotimieheksi ja saanpahan aivan rauhassa nukkua kopissa, kun tytöt ei ole kotona hulinoimassa. Huomenna iltana sitten tiedetään kuinka meidän missit on pärjännyt!

Milloinkahan pääsen metsään seuraavan kerran, kyselee Ritke