Vaikka tänä aamuna olikin jo ukon auton tuulilasi jäässä!

Paljon on ehtinyt tapahtua ensimäisen kesäni aikana! Olen ollut monessa mukana, niin hyvässä ja välillä vähän kyseen alaisissa jutuissa!

Mökkihommat on niitä kesän parhaita hommia, kun siellä ei ole ollut niin kuumma kuin meillä kotona. Me olemme käyneet kalassa ja minä olen oppinut olemaan veneessä nätisti. Myös sen olen oppinut, että laiturilla ei kannata hyppiä venettä vasten, sillä voi pudota laiturilta ja sitten pitää uida rantaan. Uimassa olen käynyt monta kertaa ja olen tosi nopea uimari! Mamma tai ukko kantaa minut veteen ja sitten minä uin rantaan. Joskus kahlailemme äippä-Marikon kanssa, mutta emme mene niin syvälle, että pitää uida.

Kun lähdemme kalalle, niin minä yleensä rupean nukkumaan, mutta joskus veneessä on sellainen meteli, että ei siinnä edes pikku koira voi nukkua. Silloin on tulossa joku toosi iso kala tai siimasoppaa!


Tälläkertaa hyvin rauhallista, ei kalaa ei siimasoppaa ja mamma joutaa kuvaamaan.

Aurinkotuolissa on mukava nukkua ja tähystää saarta lähestyviä veneitä ja lintuja. Ei me kyllä viitsitä hälyyttää kuin silloin jos joku meinaa rantautua tai sitten joku tuttu menee saaren ohi.


Minun vartiovuoro.

Mökillä on ollut asukkaita pöntöissä ja niitä minä olen seurannut. Jokut niistä lensi edestakaisin ja sitten toiset kurkisteli pöntön sulla. Mamma sanoi, että ei niitä tarvitse vahdata, mutta kuitenkin minä vähän pidin niitä silmällä. Viimme viikon loppuna niitä ei enää näkynyt!


Ähäkutti, huomasimpas, siellä se taas pilkistelee minua!

Kotona on ollut piha mullinmallin ja aitaukset sikinsoikin! Se hyvä puoli siinnä on ollut, että lelu- ja luupiiloja on ollut helppo tehdä!


Lelun piilotus käynissä.


Äippä valvoo.

Olen minä saanut jo saalistakin, mutta ei se mammaa kiinnostanut. Pois juoksi Marikon kanssa ja minunkin piti sitten niiden perään lähteä.

Tämä tapahtui muutama viikko sitten iltalenkillä metsässä. Minä löysin sieltä sellasen elukan johon kävin heti käsiksi, niin että höyhenet vaan pölisi. Sitten kuulinkin jo kun mamma kutsui minua ja juoksi pois päin. Katsoin viisaanmaksi seurata mammaa ja se saalis jäi sinne metsään. Kotona mamma kertoi ukolle, että Elly varmaankin tappoi lehtokurpanpoikasen, kun sen emo niin hätäisenä siellä lenteli!

Perjantai aamuna ne lähtevät Marikon kanssa metsään ja minun pitää jäädä kotiin. Marikolla alkaa " työt" ja minäkin pääsen sitten toisen kerran opettelemaan pupun ajohommia. Mitähän se mahtaa tarkoittaa, mutt paljon siitä ainakin puhutaan, kun joku meille sattuu tulemaan!? Ehkäpä se minulle selviää syksyn aikana!

Elly