Sunnuntai-iltana läksimme mamman kanssa koirakouluun! En kyllä silloin tiennyt, mitä se tarkoittaa, mutta kiva oli aivan kahdestaan lähteä. Perille päästyämme kävimme lenkillä ja minä en kyllä nauttinut siitä hihnassa kulkemisesta. Mamma komensi minua jatkuvasti: ei saa vetää, pitää kulkea tienreunassa, ei saa hyppiä, eikä haukkua, siis tosi tylsää!!! Lenkki jäi lyhyeksi.
Kun tulimme takaisin autolle, oli sinne tullut paljon ihmisiä ja niillä kaikille oli koira mukana. Taisi olla kaikki koirat erirotuisia. Kyllä mulla riitti ihmettelemistä ja haistelemista!

Sitten menimme sisälle johonkin isoon rakennukseen ja siellä piti olla rauhallinen ja totella mammaa. Ensin joku ohjaaja sanoi, mitä pitää tehdä ja sitten me mamman kanssa yritettiin tehdä ohjeiden mukaan. Enkä kyllä aina tiennyt, mitä se mamma olisi minun halunnut tekevän.  En sitten milläään olisi malttanut seurata mammaa, vaan olisin seurustellut niiden toisien koirien kanssa. Mamma ei antanut minun edes läheltä nuuhkia niitä kavereita. Piti istua käskystä ja seisoa sievästi ja katsoa mammaa kasvoihin. Tosi rankkaa.
858732.jpg
Kun tulimme kotiin, en jaksanut edes Friidun kanssa riehua vaan sippasin heti sohvalle!

Koirakoulussa oli kuitenkin niin kivaa, että kyllä minä sinne taas ensikerralla lähden. Mamma kehui ukolle, että minä olin ollut tosi hyvin siellä ja että näyttelykoulutukseenkin pääsen mukaan jo tällä viikolla!
Terv. Ekaluokkalainen Mariko