Alkuviikosta me mamman kanssa pesimme ikkunat ja vaihdoimme verhot. Minä autoin tietenkin mammaa ja kantelin pesuvälineitä . Hyi että ne maistuivat pahalle. Ei niitä voinut pureskella. Piilottaa kyllä yritin, mutta mamma löysi ne aina. Kielsi minua koskemasta niihin, mutta kun se unohti ne johonkin pöydänreunalle, nappasin minä ne ja vein jo valmiiksi seuraavaan huoneeseen. Ritke leikki pomoa ja nukkuin sohvalla.

Mamma ei meinannut pystynyä päättämään, pitääkö talviverhot pestä vai rittääkö, että ne viedään ulos tuulettumaan! Minä sitten hyppäsi sängylle tarkistamaan tilannetta vähän lähempää ja tassuttelin muutaman kerran verhojen yli. Minusta ne oli aivan puhtaat. Sitten tein "pesän" verhokasaan ja nukuin sinnä, kun mamma tuli. Se huusi: Voi EI Friiiiiiduuuuu. Kyllä minä säikähdin, kun sillätavalla huutaa minun nimeäni.  Äkkiä mamma nappasi verhot syliinsä ja vei pesuhuoneeseen. Meinasin aivan jalkoihin jäädä.
Mamma sitten päätti kumminkin pestä talviverhot. Me Ritken kanssa olimme ulkona loppu ikkunanpesuajan.

Sitten olemme vaihtaneet autoon kesärenkaat ja rakentaneet meille uutta aitausta. Itseasiassa meillä kuulema aidataan koko piha. Minna ja Rina oli eilen auttamassa aidan pystytyksessä ja porttien teossa.  Minua sitten suututti, kun Rina sai auttaa ja olla vapaana pihassa. Minun piti olla aitauksissa  Ritken kanssa. Ei tuosta Rinasta kyllä apua ollut, kun ei mitään työvälineitä kehdannut  kannella. Jos minä olisin saanut olla mukana, niin varmasti olisin auttanut, kuten seuraavat kuvat viimme kesältä todistavat.

545402.jpg
Kesällä -06 Minä ja ruuvimeisseli

545405.jpg
Kesällä-06 kopinkasaus työmaalla

545407.jpg
Tästä pitää vielä vähän kaivaa.....