Tammikuu on lopuillaan ja tuntuu, että se on mennyt pakkasta pitäessä ja lunta kolatessa! Metsäpäiviä on ollut vain muutama, mutta työpäiviä ja niitä lumen kolauspäiviä siitäkin edestä! Nyt kyllä riittäis sekä lumi että pakkaset meille!

Käsitöitä myös olemme tehneet ahkerasti, tai siis minä käsitöitä ja Elly "hammastöitä".


Sukkia on valmistunut 19 paria


Tässä sitten Ellyn askartelut

Eilen oli pitkästä aikaa vapaapäivänä sellainen sää, että oli mahdollista ulkoilla "pitkä kaavan mukaan". Ukko läksi aamupäivällä pilkille Joutenlammelle, jonne on matkaa n.3km. Minä päätin lähteä koiruuksien kanssa kelkkauraa pitkin katsomaan kuinka se meidän kala-ateria sieltä avannosta nousee. Ellylle varasin kaulaan gepsipannan, kun vähän aavistelin, että se ei ehkä ihan kelkkauralla pysy jos sattuu jäniksen hajut löytämään! Marikon olin päättänyt pitää hihnassa  kun kyseinen alue on vain hirvenmetsästykseen meidän seuralla!


Menomatka lammelle sujui lennokkaasti


Kotimatka sitäkin hitaammin


Jäniksen jäljet löytyi läheltä polkua

Kelkkaura uppotti välillä ja oli aika raskasta kävellä sitä pitkin. Minulle tuli hiki ja vaatteet märkänä ei viitsinyt siellä seisoskella ja odottaa Ellyn puuhastelua joten kuutsuin (komensin) sen pois!!!


Marikoa harmitti vielä kotanakin, kun joutui kulkemaan hihnassa


Jonkinlainen arvojärjestys se meilläkin on, päikkäreilläkin

Sitä kala-ateriaa ei sitten tälläkertaa syöty. Aineelliset vahingot olivat suuremmat kuin saalis, sillä ISOHAUKI oli vienyt vormuskan ja pystypilkin.

Minä en ole vielä avannut pilkkikautta, mutta eiköhän sekin lähiaikoina tapahdu!