Tänä aamuna satoi lunta taivaan täydeltä. Mamma joutui muuttamaan meidän suunniteltua ohjelmaa, eikä Mariko päässyt metsään. Mamma pääsi lumitöihin ja me ulos juoksemaan ja kisaamaan.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Lisäksi mamma päätti TAAS leipoa. Teimme muffeja ja ne on meidän mielestä tosi hyviä.

 

Viime talvena Roosa kerran söi niitä lähes koko pellillisen ja ei antanut mulle yhtään. Minä olin silloin vielä niin pieni, että en uskaltanut mennä siltä ottamaan, vaikka mieli kyllä teki. Nyt kyllä varmasti ottaisin!

 1087362.jpg

Mamma käski minun vartioida uunissa olevia muffeja, että ne ei pala. Itse se meni katsomaan mitä Mariko tekee, kun ei ole vähään aikaan keittiössä näkynyt.

 

1087368.jpg

Minä vartioimassa.

 

1087363.jpg

Mitä mamma löysikään keittiöstä, kun tuli takaisin?

 

1087364.jpg

 

Vähäkö se mulle ääntä korotti, mutta kun olin päässyt makuun, päätin ottaa vielä lisää.

 

Aikomukseksi jäi, kun mamma siirsi pellin leivinuunin päälle! Nyt kakkakin kuulemma paketissa tulee, kun paperin söin. Ei siinnä kyllä ehtinyt paperia erottelemaan, kun oli niin kiire, että ei vaan mamma ehdi sitä pois ottaa!

 

1087365.jpg

Ritken "kengän nauhat" kertoo, että sekin olisi halunnut muffeja! Saihan se mutta vasta paistettuna ja ilman paperia.

 

Meinäs aivan unohtua! Mitä Mariko olikaan tehnyt?

 

1087366.jpg

Mariko ja entinen florapulloL.

 

Mamma oli antanut sille tyhjän pullon, kun me aina leikitään niillä. Nyt sitten Mariko oli järsinyt pullon rikki. Perähuoneessa oli Astalan askartelija työn touhuissa, kun mamma sen löysi sieltä. Ilmeisesti ei kuitenkaan paljon syönyt muovinpalasia, sillä niin paljon niitä sängyltä ja lattialta löytyi!

 

Tällaista tänään ja päivä vasta puolessa! Friidu