Minä olen kyllä yrittänyt auttaa mammaa kotisivujen ja tämän blogin kanssa. Eihän siitä muuten mitään olisi tullut. Kun minä hyppään sen syliin, niin kyllä viestit lähtee. Mamma kyllä ei pidä siitä, että minä niitä viestejä lähettelen, mutta eihän tässä muuten lenkille joutuisi.  

507872.jpg

Nyt ei kyllä ole mitään kiirettä ulos, sillä siellä kastuu turkki ja tassut, kun lunta sataa ja kovasti. Ei se kastuminen minua haittaa, vaan se, että mamma haluaa kuivata turkin ja tassut, kun tullaan sisälle. Me Ritken kanssa haluttas ravistella turkit kuivaski ja mielellään vielä olohuoneessa, sillä siellä on tilaa tarpeeksi siihen hommaan. Jostai syystä se ei mammalle käy. Se juoksee meidän perästä pyyheliinan kanssa. Ritke luovuttaa aika helpolla ja antaa kuivata turkkinsa, mutta minulle pitää olla "hyvä palkka" esim. makkaraa. Sitten saa mamma kuivata turkin ja tassut.

Kynnetkin vois leikata, jos vaan sitä makkaraa on. Voin aivan itse tassun ojentaa, mutta joka tassun jälkeen on makkaraa löydyttävä.

Tänään on näyttelyharjoitukset. Ne ei ole niin mukavat kuin penturyhmässä. Näyttelyharjoituksissa pitää seisoa paikallaan ja mikä kamalinta, odottaa kiltisti vuoroaan! Minä haluaisin juosta kehässä ja kovaa vauhtia, jos vaan mamma jaksaisi juosta rinnalla. Se jarruttelee. Yritän sen mieliksi seurata sitä ja tehdä mitä se käskee. Saahan siitäkin palkkaa, mutta harvakseltaan.

Joskus olemme käyneet harkkojen jälkeen koirapuistossa ja siellä on ollut hauskaa. Minä olen saanut juosta vapaana muiden kevereiden kanssa. Jotkut on sitten tosi hitaita, mutta on siellä ollut sellaisiakin kavereita, jotka on vielä nopeampia kuin minä. Jotkut ei halua juosta oleenkaan, vaikka minä niitä kuinka houkuttelen tai komennan. Ne on vähän niikuin tuo meidän Ritke, juokse vaan jäniksen perästä. Ritkekin vois joskus edes juosta ja leikiä minun kanssa, mutta kun ei kehtaa. On mulla siinnä kaveri!

Pentukurssilla ja-ryhmässä on paljon enempi tekemistä. Siellä on joskus ollut esteitä ja muita agijuttuja, joiten yli on saanut hyppiä ja kiipeillä. Se on ollut minusta tosi hauskaa. Mamma on kyllä sitä mieltä, että se on liian vanha jo agijuttuihin. Ei kuulema kestä mukana minun vauhdissa. On kuitenkin luvannut minulle, että johonkin toko-ryhmään mennään mukaan, kun selainen alkaa alkukesästä. Toivottavasti se ei sitten ole pelkästään paikallaan seisomista.

Kohta me lähdetään lenkille!