Aamulla mamma läksi jo ani varhain jonnekin! Päivällä, kun se tuli kotiin, se haisi vieraalle koiralle! Missä sitä ollaan oltu? Me kyllä tutkimme tarkasti jopa sen auton, mutta ei löytynyt hajun aiheuttajaa! Meille se kertoi, olleensa maastoharjoittelussa palkintotuomarikorttia varten.

Sirkka-Liisa ja Pertti Kinnuselle, sekä Doni-Jonille ja JR,lle lähettää mamma nöyrät kiitokset opettavaisesta ja mielenkiintoisesta aamupäivästä!

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Sitten me läksimme mamman kanssa yhdessä metsään, muka laskemaan minuutteja, ei korvapareja?

 

Kävelimme vähän matkaa autolta ja minun kuonoon alkoi haista pupu; jipiijee! Hakuun meni vain 17 min ja ajaa ehdin reilun 20 min, kun pupu meni metsäautotielle! Yritin kyllä etsiä sitä, mutta kun siellä kulki autoja ja joku setä oli siinnä tienvieressä raivaussahan kanssa, en  millään meinannut löytää sitä pupua uudelleen! Mammakin käveli sinne ja hölmisteli siinnä tiellä. Minä etsin ja mamma seurasi kelloa. Sitten mamma oli nähnyt sen pupun tien penkalla ja aivan ottanut siitä kuvan. Tosi nopeeta toimintaa mammalta!

 

Se pupu laski minut aivan lähelle, ennen kuin hyppäsi lähtemään. Se oli kyllä pupulta virhe, sillä minä olen huippukunnossa ja juoksin sen kiinni! Mamma juoksi myös katsomaan kun minä sille kyytiä annoin ojassa. Siihen loppui sitten minuuttien laskeminen ja minä sain syksyn ekan korvaparin! Mamma oli ehtinyt ottaa monta kuvaa kännykällä, joten niiden laatu on taas ……!

 

Kuvakertomus;

1897082.jpg

 

Pupu on keskellä kuvaa ja on muuten tosi pieni!

1897087.jpg

 

Edelleen pupu lymyilee keskellä kuvaa ja minä aivan sen edessä.

 

1897088.jpg

 

Nyt mennään tietäpitkin….

 

1897104.jpg

ja sitten se yrittää metsään….

 

1897090.jpg

mutta minä sain sen kiinni ja sitten se ei enää juossutkaan!

 

Mamma sitten suolisti sen ja yhdessä menimme autolle! Taisinpa saada ylenpalttisesti kehuja ja söin sen sisälmykset ja nuolin veret jopa mamman käsistä.

 

Autolla mamma sanoi, että se käy vielä katsomassa sieniä kuusikolta. Minä tietenkin läksin mukaan ja ette kyllä arvaa mitä? Siellä haisi pupu! Minä etsin ja löysin sen tosi nopeasti. Niin nopeasti, että mamma ei ehtinyt edes kelloa katsoa. Ajoin sitä taas 20 min ja sitten se meni mokoma tielle ja hukka tuli! Sinne ei sitten mamma viitsinyt enää kävellä ja minä tulin sitten jonkun ajan kuluttua pois!

 

Kotona esittelin Ritkelle ja Marikolle saalistani, mutta lähelle ne eivät saaneet tulla.

 

Ukko sai sitten illalla nylkeä sen pupun ja sekin kehui minua! terv. Friidu