Pitää melkein päälle kävellä ennen kuin lähes valkoinen jänis lähtee liikenteeseen.

Viime viikolla en päässyt metsälle kuin kerran. Olimme silloin siellä samassa maastossa, missä Friidu ei tiistaina löytänyt pupua ja minulle kävi keskiviikkona samalla tavalla. Sitten meillä on ollut syyslomalaisia. Onneksi niiden kanssa päästiin lenkille ja makkaranpaistoon laavulle. Kuten kuvasta näkyy, Friidulle ei sitten ole ollenkaan hyviä tapoja...... 

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

1002239.jpg

  ..sillä niin kamalasti se vahtasi makkaraa...

 

1002241.jpg
..minä tyydyin katselemaan vähän kauempaa. Tiedän, että kyllä se mamma lopuksi antaa makkaraa.

 

1002244.jpg

Lisäksi siellä lähellä meni savua silmiin.

 

Mariko tutki ympäristöä laavulla, joten se sitten säästyi valokuvaukselta.

 

Lauantaina lähdimme metsästämään. Eka paikassa emme saaneet pupua 2,5 tunnin hakemisesta huolimatta ylös. Sitten vaihdoimme paikkaa. Minä läksin omille teilleni ja löysinkin pupun. Myös meidän Friidu oli löytänyt pupun. Marikon kanssa yhdessä olivat ajaneet ja hävittäneet sen.  Sotkivat sitten minun ajossa.

 

Ei meinannut pupu millään juosta passimiesten luokse. Jouduin todella tekemään töitä ja hävisikin se useita kertoja, mutta aina minä vaan sen löysin. Lopulta se sitten juoksi mammaa vastaan metsätiellä. Mamma ampui ja pupun vauhti oli vaan kiihtynyt, vaikka tielle jäi verilammikot! Onneksi se sitten juoksi Mikaan luokse ja Mika lopetti sen kärsimykset! 

 

Kyllä minä olin tyytyväinen ja samoin koko porukka. Hakuun oli mennyt 45min ja "ajoon" yli 3h.

Friidu ja Mariko oli jo tässä vaiheessa nukkumassa mamman autossa. Ne sitten kotona vasta pupun näkivät ja ihmeissään olivat. Metsästyspäivä oli yli 7h.

1002959.jpg
Friidu "vähän" tutkii ja omistelee pupua. Eikö olekin iso ja valkoinen pupu, lähes Friidun kokoinen!

 

Su-aamulla ei pidetty kiirettä lähdön kanssa. Kello oli jo yli 9 kun kuitenkin lähdimme metsään. Etsin hyvin ja laajalta alueelta, mutta en saanut pupua liikkeelle. Friidu puolestaan oli löytänyt pupun ja ajanut sitä. Tielle tai sen taakse oli pupu hävinnyt. Minä kyllä olisin halunnut vielä sen pupun etsiä, mutta mamma ja ukko sanoivat, että lähdemme kotiin. Oli kuulemma sopiva verryttely lenkki raskaan eilisen jälkeen, kun 2,5 h etsin pupua.

 

Tänään on kävelylenkki ja lepopäivä. terv. Ritke