Minä se olen se Joensuun Elli.  Minun oikea nimeni on Maliskan Elly, mutta kun ukko ei koskaan sitä muista, niin se rupesi kutsumaan minua Joensuun Elliksi. Ei hätiämitiä, sillä minä tunnen jo nimeni ja tulen yleensä kun minua kutsutaan, jos ei ole parempaa tekemistä! Pikku koiralla voi olla joskus hyvin tärkeää tekemistä ja silloin en kuule mitään, mutta eihän sitä nuo ihmiset ymmärrä. Äitini kyllä ymmärtää ja käy sitten tönimässä, että alahan sinäkin sieltä tulla.

Äitini on muutenkin mukava ja hyvä äiti, sillä se tuo mulle joskus leluja ja makupaloja ja leikkii minun kanssani. Joskus se kyllä komentaa minua aika kovasti!

Minä olen käynyt äitin ja mamman kanssa lenkillä. Silloin kun saan juosta vapaasti on se mukavaa, mutta kun joskus pitää olla hihnassa, niin silloin vähän viivyttelen.

Tänään kävimme metsässä ja tutkimme äipän kanssa jälkiä, joita siellä olikin aika paljon.

Mikähän kumma tässä haisee, kun äippä tutkii niin innoissaan ja sitten se löysi jotain syötävää ja söi yksin. Vähänkö ihmetyttää sen touhut?

Mitä äippä edellä sitä minä perästä.

Joskus meillä on tosi kovat painimiset ja ärhentelyt ja myös juoksemme kovasti. Ei se äippä mulle oikeesti ole vihanen vaikka se siltä näyttää.

Toissapäivänä olivat Hummi ja Oona meillä käymässä ja silloin juoksimme ja leikimme monta tuntia. Juuri ja juuri jaksoin syödä illalla kun ne läksivät ja sitten nukahdin. Yöllä kävin pissillä ja taas nukahdin ja nukuin melkein kahdeksaan vaikka yleensä herään kuuden maissa.

Ulkotarhassa olen opetellut olemaan ja siellä on mukava olla, kun voi seurata ohi kulkevia pyöräilijöitä, kävelijöitä ja autoja. Sitten meidän ohi kulkee myös koiria, mutta niihin en ole vielä lähemmin tutustunut, mutta sekin aika tulee, kuhan minä saan rokotukset.-elly-