Minä olen joutunut olemaan ”kotimiehenä” koko syksyn, kun tytöt ovat vuorotellen päässeet metsään mamman kanssa. Mariko pääsi jopa moneksi päiväksi pohjoiseen metsästysreissulle ukon ja mamman kanssa. Siellä oli ollut myös sen sukulaiskoiria isäntineen ja sen kasvattaja.

 

Myös Hummipummi on käynyt metsässä ja ajanut jänistä. Sitten niiden metsästysjuttuja on kerrattu moneen kertaan kotona ja puhelimessa.

 

 

Mariko oli vielä Ystävyysottelussa Sukevalla viime viikonloppuna ja minä vaan olen ollut kotona ja odottanut vuoroani. Vihdoinkin to-aamuna se vuoro sitten tuli! Minä pääsin metsään etsimään jäniksiä!

 

 

Aika nopeasti minä sellaisen löysinkin, mutta se juoksi suorilla kesänviettopaikkana olevan mökin alle. Minä yritin kaivaa ja haukkua sitä pois sieltä, mutta turhaan. Mamma oli gepsistä nähnyt, että minä haukun paikallani ja lähtenyt katsomaan, mitä siellä oikein tapahtuu. Matkalla mamma oli ampunut elämänsä ekan pyyn! Se kädessä se sitten tuli sinne mökille! Aika ihme juttu: ei se ennen ole minua yrittänyt linnulla houkutella mukaansa! Kieltänyt on, kun oli pieni, haukkumasta ja seuraamasta lintuja ja nyt pitäisi tulla sellaista katsomaan. HE-HE, sanon minä.
 

Mamma yritti komentaa ja houkutella minut pois sieltä sillan alta, mutta en minä olisi halunnut sitä jänistä sinne jättää. Lopulta mamma ylettyi minuun kiinni ja veti minut pois sieltä. Sitten se laittoi minut hihnaan ja veti ja työnsi pois mökin pihasta ja siihen se ukkokin ehti sitten autolla ja me vaihdoimme paikkaa.

 

Toisessa paikassa jänis myös löytyi helposti ja ajo kulki hyvin reilun tunnin ajan. Sitten tuli pieni hukka, mutta taas minä löysin jäljet ja ajo jatkui. Sekin jänis meni sillan alle, mutta tällä kertaa oli kysymyksessä kesämökki. Sieltä sillan alta se mamma tuli minua hakemaan ja taas piti jänis jättää sinne!

 

Kyllä harmittaa! Lisäksi jossain rytäkässä revin jalkani ja ukon piti käyttää minua lääkärissä, joka ompeli jalkaan 5 tikkiä. Nyt olen kuulema sairaslomalla, mutta en minä kyllä ymmärrä mitä se tarkoittaa. Kai se on sitä, että pitää jalassa säärystintä tai sitten joutuu pitämään kauluria kaulassa. Näistä kahdesta kun joutuu valitsemaan, niin otan sen säärystimen!

 

 

 
Mariko, minä ja se sporttimallin säärystin.