Ei otettu kuvia Kerimäellä! Vaikka mamma oli niin luvannut.

Sillä itsellään oli huono vointi ja päänsärky ja mulla vaan muuten huono päivä! Ärsytti kamalasti, kun kaikki tunki niin lähelle ja minä kyllä sitten selkeästi ilmoitin niille mikä on FRIIDUN REVIIRI! Eivät sitten uskoneet millään. Katsoivat MINUA ja tulivat nuuhkimaan. Kyllä otti pattiin!!!

Tuomari siellä oli tosi ystävällinen minulle. Minä kyllä alussa vähän sottailin, että pitäiskö sillekin murista, mutta kun se oli ystävällinen ja rauhallinen, niin päätin sitten tehdä niin minäkin!  Se ei tykännyt minun päästä ja etuaskeltakin moitti löysäksi. Sain kuitenkin EH.n

Kotona sitten onkin ollut kiirettä! Talviloma! Maanantaina mamma lähti yksin soppailemaan ja oli ostanut sukset. Sen piti ostaa MATTO takkahuoneeseen, mutta kaikkea muuta se oli ostanut. Ei mattoa!

Sitten ti-aamuna meidän piti lähteä mummolaan, mutta kun minä vähän autossa rähjäsin, toi mamma minut takaisin kotiin. Sitten tapahtui se kaikista kamalin: Mamma otti Marikon mukaansa ja minä jouduin jäämään ulkoaitaukseen Ritken kanssa.
Mamma oli hakenut Ainon,Alman ja Otson ja yhdessä ne oli ajelleet Lieksaan. Siellä ne oli käyneet monessä kyläpaikassa ja syöneet tietysti herkkuja. Kun ne illalla tulivat, olin minä aivan hiljaa ja nolona.

Lasten kanssa oli kiva riehua lumipenkoilla ja ne kyllä jaksoivat heittää palloa ja kapulaa. Kilpaa me Marikon kanssa sitten niitä haettiin. Ke-iltapäivällä mamma vei ne kotiinsa. Niin oli kiirettä, että kuvakin jäi taas ottamatta!

Ke-iltana lenkillä minä karkasin, kun valjaiden hihna meni poikki! Se sattui juuri sen SAKEMANNI Adin talon kohdalla. Minä päätin mennä sitä pelottelemaan ja kamalasti haukkuen lähdin kahlaamaan metsänläpi lumihangessa! Ja mitä teki mamma! Ensin se kielti minua menemästä ja kutsui luokseen. Mutta kun en uskonut sitä, se läksi juoksemaan Ritken ja Marikon kanssa kotia kohti. Minut meinasivat jättää!!! Kyllä tuli KIIRE niiden perään. Juuri kun olin saavuttamassa ne, tuli Juice pystykorva Erja-tädin kanssa vastaan ja juoksin niiden luokse. Täti otti minut kiinni , mutta sain kuitenkin vähän seurusteltua Juicen kanssa.

Tänään ulkoilemme. Minä pääsen mamman kanssa hiihtämään ja saan vetää aivan niin paljon kuin haluan! Friidu

Ps. Kuvia meidän leluista...tai siis vähän käytetyistä. Enhän minä, mutta kun tuo Mariko rikkoo kaikki!

1350532.jpg