Minulla riittää tekemistä, sillä minun pitää kaikki työ tehdä yksin! Kaverit vaan seuraa kauempaa ja eivät varmasti auta.

1608279.jpg
Friidu vaan aurinkotuolissa katselee ison mahansa kanssa. Se ei enää syödäkkään jaksa koko annostaan kerralla, vaan syö sen kolmessa osassa! On se sitten lihava ja mamma sanoi että kohta poksahtaa. Mitähän silloin tapahtuu???

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Kuoppien kaivaminen, etenkin saadessa, on helppo juttu.

 

1608287.jpg 

Ensin pitää etsiä vaan sopiva paikka…

 

1607974.jpg
..tämä näyttää ja tuoksuu hyvältä..

 

1608281.jpg

..ja sitten kaivamaan.

 

1608285.jpg

 

Kuten näkyy, Ritke lähti työmaalta pois! Taisi kyllä vähän hiekkaa lentää sen päälle, mutta ei niin vähästä kannata suuttua!

 

1608286.jpg

 

Ei täällä kuopassa ole kuin juuria, mutta joskus olen löytänyt luun ja kengän!

 

1608289.jpg

 

Mökillä löysin tämän laatikon saunan eteisen puulaatikosta!

 

1608290.jpg

Minun piti hajottaa se että näin mitä siellä sisällä kolisi.

 

1608292.jpg

Siellä oli vaan pahvinpala ja Friidukin tuli katsomaan, oisko siellä mitään hyvää.

 

1608294.jpg

 

Joutaa Friidulle koko laatikko.  Ole hyvä, ota vaan, en minä sitä enää tarvitse!

 

1608296.jpg
Lenkiltä tuon aina kotiin puita!

 

1608297.jpg

Ritke ei kyllä tykkää yhtään ....

 

1608299.jpg

...kun joskus ne puut vähän sen kylkijä raapi, kun samassa hihnassa kuljemme!

 

Lisäksi mökilla olessa pitää kalastaa täysillä ja omatoimisesti!

 

Kun mamma jätti kalat (3 särkeä) katiskaan, päätin minä ne hakea pois! Otin kiinni siitä rannalla olevasta pollasta / narusta ja vedin ja kiskoin, kunnes lopulta se katiska tuli niin lähelle rantaa, että voin kahlata sen luokse ja ottaa ne säret katiskan silmästä pois! Patiolla vaan mamma ja Ellu seurasi ja ihmetteli ja Mika tuli kuvaamaan, mutta auttaa eivät voineet, vaikka kuinka komensin! Ritkelle sitten valmiit kalat kelpasi, kun minä ne ensin tainnutin! Minä itse en syö kalaa, mutta leikkiä niillä on kiva ja ensin minä ne tainnutan.

 

Ukko ja mamma sai omat puutyönsä tehtyä saaressa ja siitäkös ne oli iloisia. Minna ja Vesa tulivat Rinan kanssa ja  Mika ja Elina Oona mukanaan saareen lauantaina.  Ne kävivät uistelemassa, mutta vieläkään ei saatis ollut kummoinen; muutama pieni hauki ja ahven.  Sitten ne saunoivat ja Mika uskalsi käydä uimassa. Muitten mielestä vesi on vielä kylmää.

 

Paras kalan saalis oli meillä mamman kanssa jo torstai iltana katiskassa. Sillä sinne oli ahtautunut 2,5kg hauki ja yli 1kg säyne samalla kertaa! Minä tietenkin ilmoitin kuuluvasti, että katiskassa on jotain!  Näin nimittäin rannalta, kun katiskassa mylvi jokin ja se oli se hauki. Aika hyvä kalakoira olen ja VIISAS; sanoi mamma.

 

Nooalle vaan tiedoksi, että en ole kyllä mitään murrosiän oireita havainnut itselläni tai en ainakaan myönnä! Mariko