Me olemme mamman kanssa aloittaneet polkupyörälenkit! Mamma määrää suunnan ja minä vauhdin Cool, mutta kyllä minä voisin sen suunnankin määrätä. Välillä yritänkin, mutta silloin mamma haluaa määrätä vauhdin ja eihän siitä niin mitään tule! Jos minä saisin määrätä suunnan, niin ei varmasti mentäisi asvalttitietä vaan metsään menisin. Ei mamman sinne mukaan tarviisi tulla, vaan aivan yksin haluaisin mennä tutkimusmatkalle! Kyllä minä takaisin osaan tulla sitten joskus.

Friidu on katkerena kotona, kun se ei pääse pyöräilemään kun sillä taas märkii se leikkaushaava mahassa. Se on jo toinen kerta, kun se haava rupes märkimään ja lisäksi sillä on mahassa selainen patti! Ukko jo sanoi mammalle, että on tainnut sakset unohtuu Friidun mahaan, kun leikkauksesta on kulunut jo yli 2 kk ja ei vaan parane mahan alus! Tänään se haava näyttää taas hyvältä ja mamma jatkaa sen huuhtelua ja puhdistusta. Onneksi Friidu on tässä asiassa yhteistyökykyinen ja antaa puhdistaa haavan. Taitaa kyllä tuo makkarapalkka olla aika iso kannusti Tukittu.

1240833845_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Friidun maha

Meidänkin pihasta alkaa pikkuhiljaa lumet häviämään, mutta vielä piha on tosi märkä ja kurainen. Ikkunanpesua sunnittelemme ja tänään mamman auto sai alleen kesärenkaat. Minä yritin auttaa, mutta mamma komensi minut pois varastosta ja kielsi ottamasta tavaroita. Ne pyöreät läkkärät olivat kivoja, mutta ne mamma laittoi suoraan laatikkoon ja ei antanut niitä mulle vaikka kuinka pyysin! Ne on kuulema talvirenkaiden pölykapselit.

1240833878_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Löytyykö täältä mitään minulle?

1240833889_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Pois varastosta, kuului käsky!

Mamman hanskan kyllä otin ja leikin sillä, kunnes Friidu haki sen pois ja vei mammalle. Se mielistelee mamma aivan selvästi!

1240833859_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Työnjohto tarkkana!

Ritke ei ole ottanut osaa muihin kevät hommiin, mutta portille sekin tulee haukkumaan pyöräilijöitä.

Näyttelyistä: En minä tiijä!!! Viimme viikolla kävimme näyttelyharkoissa ja aika hyvin siellä meni, mutta kuitenkaan ei olla menossa näyttelyihin, muuta kuin turistina! Ota noista (ukko ja mamma) nyt sitten selvää. Toisena päivänä ne on menossa ja sitten taas ei!

Varmaa on ainakin, että kesä on tulossa; tietää Mariko