Eilen olin ajokokeissa ja siellä sattui kipeästi jalkaa. Mamma huomasi pipin ekassa erässä, kun minä etsin tieltä jänistä kolmella jalalla hyppien. Se huuteli tuomarille ja otti minut kiinni ja toi autolle, joka oli aivan lähellä.  Olin ehtinyt hakea 156 min, ajaa 56 min ja erää oli jäljellä puolisen tuntia!  Ensin  minua harmitti, mutta sitten se jalka tuntui niin kipeältä, että en enää halunnut autosta pois!

Meille tuli luopuminen, kun ryhmätuomari oli jossain kaukana ja mamma olisi saanut ottaa minut kiinni vain sen luvalla! Mutta kun mamma on joskus niin saamarin nopea, niin se nappasi minut syliin ja toi autolle. Kyllä se sille palkintotuomarille huuteli, että minä linkaan kolmella jalalla! Saako koiran ottaa kiinni, joka sanoi, että tottakai! Omistaja saa luopua silloin kun haluaa, ja mamma ei siinnä sitten älynnyt sitä minun jalkaa niille tuomareille vielä esitellä. Jostai syystä kukaan ei mammalle sanonut erän keskeyttämisestä. Niin kuulema yleensä tehdään, kun koira loukkaantuu. Mamma ei sitä sitten itse älynnyt kysyä, mutta ukolle oli joku siellä kisapaikalla siitä sanonut.Vähän kovaäänisesti siitä sitten meillä kotona illalla keskusteltiin!!!

Mamma on kyllä sitä mieltä, että hän toimi ehdottomasti oikein, sillä millähetkellä hyväänsä minä olisin voinut sattua siihen pupunloikalle ja sitten ei minua olisi pidätelty, sillä 5 innolla oli hakemassa pupua!!!

 


Vasen on nyt kipeä ja mulla on se vanha pipi oikeassa, josta on muistona arpi.

Friidu oli tänään mamman, ukon ja Miikan kanssa pupuhommissa ja oli se saanutkin pupun. Mulle se ärhenteli siitä pupusta, mutta salaa Friidulta olen minä käynyt sitä nuuhkimassa autotallin oven raosta.


Tänään minä olen lepäilly kotona,  kun jalka on turvoksissa. Ei se kovin kipeä ole, sillä minä kyllä kärsin  kävellä ja olen minä vähän palloakin pelannut.