Olimme piiiitkän viikonlopun mökillä saaressa. Lähdimme jo torstaina ja tulimme vasta eilen illalla pois! Saaressa on kyllä kiva olla. Siellä voi köllötellä auringossa tai seurata monellaisia lintuja ja siellä paistetaan makkaraa!

Varsinki Ritke ja Mariko seuraa lintuja ja ajelee pois, mutta minä tyydyin seuraamaan kauempaa niiden touhuja! Mahdoton meteli sieltä kuului, linnut huuuteli ja Ritke haukkui!

1589463.jpg
Minä seurasin patiolla niiden touhuamista rannassa.

1589475.jpg
Tälläkertaa kaksi isoa lintua oli saaren lähellä ja Ritke oli niille vihainen.

Mamma kyllä sanoi Ritkelle, että ei joutsenille saa möykätä, sillä ne on suomen kansallislintuja ja rauhoitettuja! Joudut vielä vankilaan ja sitten et kerkeä pupumetätyksen alkuun! Ritke ei totellut mammaa ja Marikokin meni nille linnuille möykkäämään.

Mika ja Elina ja Oona tulivat mökille lauantaina. Oonalla ja Marikolla oli hauskaa yhdessä  ja ne juoksi saarta ympäri ja mamma ei ehtinyt niitä kuvata!!!

Minä pääsin uistelureissulle mukaan.

1588582.jpg
Tarkasti seurasin puolelta ja ..

1588592.jpg
...toiselta, tuleeko kalaa!

1588606.jpg
Nyt on Ellulla kiinni tosi ISo kala. Voi-voi. Se sitten pääsi karkuu! Oli ainakin 3,5kg lohi; sanoi Mika ja muut olivat samaa mieltä. Minä vähän epäilen!

1588586.jpg
Veneeseen asti saimme muutaman hauen, jotke eivät suurensuuria olleet!

1588598.jpg
Nyt sitten kaikki minun kuvat on tissikuvia, sillä tissit kasvaa ja en saa pidettyä niitä piilossa. Myös maha pömpöttää. Pelastusliivitkään eivät enää mahtuneet mulle päälle!

Vielä olisi n.2 vk jäljellä ja sitten pitäisi pentujeni syntyä. Puhelin on pirissyt ja sähköpostit lennellyt; pentujani on varattu kiitettävästi. Ympäsi Suomea lähtevät ja jopa ulkomailta on tullut kyselyjä!

Odottavan aika vaan on niiiin pitkä, varsinkin mamman mielestä. Se kun joutuu nyt käyttämään minua montakertaa yössä ulkona pissillä. Ainakin kahdesti yössä pitää käydä; tuumaille Friidu